Raza de lumina

Sufletul are incredere in raza de lumina – Victor Hugo

Ganduri

Scrie un comentariu

Mă regăsesc şi acum, la fel de naivă şi încrezătoare în poveşti ce nu se termină vreodată cu zâmbet sau lacrimă de fericire. Şi-mi dau seama că după atâţia ani de zile, m-am servit unei lumi care nu-mi cunoaşte decât numele şi chipul ce se vede în oglindă … o lume care are încercări laşe de a mă pătrunde, o lume care îşi atinge limitele atât de uşor şi atât de lipsit de profunzime, o lume care se poartă pe sine doar cu trupul, lipsită de consistenţă, lipsită de tremur sau orice altă emoţie …

Conştientă fiind, m-am servit într-un joc superficial de-a viaţa, împărţindu-mă – firmitură cu firmitură – fără să ştiu că nimeni nu e plătit sau ademenit măcar să simtă alături de mine reîntregirea sau nimicirea substanţei mele …

M-am oferit zâmbind, cu dărnicie şi altruism, crezând că măcar o miime din ceea ce reprezint poate schimba un suflet, o concepţie despre viaţă, un izvor de durere, un om … Nu am aşteptat laude ipocrite şi nici încurajări mincinoase, nu am aşteptat discursuri sau ridicări în slăvi; am aşteptat doar o explozie de simţire … o emoţie sinceră …

Mă regăsesc şi acum citind chemări în ochii lumii, simţind îndemnuri spre apropiere, căci singurul fapt ce ne uneşte e rolul nostru, al tuturor, pe scena vieţii … Muritori. Profunzi şi plini de simţire în individual, falşi şi lipsiţi de adâncime sufletească în colectiv …

Dincolo de acest moment sadic de luciditate, voi continua să mă ofer acestei lumi, fără ezitări prea concrete, fără încercări de regret, fără dorinţe ascunse de a mă vrea a fi mai mult decât alţii ce se oferă pe sine … Nu îndrăznesc să cred că aş putea să fiu altfel decât suntem cu toţii … NOI, oameni … muritori … jucându-ne cu dăruire şi devotament rolul şi luând în seamă cu umilinţă şi supunere zeci sau sute de indicaţii regizorale … Dincolo de scena aceasta şi dincolo de rolul ce ne-a fost înmânat, nu rămâne mai NIMIC … decât speranţa că dincolo de toate, că atunci când rolul nostru, al tuturor, îşi va atinge sfârşitul, va exista un gest compensatoriu … şi totuşi acesta înseamnă TOTUL.
sursa

Lasă un răspuns

